Passbeskrivningar

Easyline/Cirkelpass

Merparten av passen körs med tryckluftsmaskiner i kombination med mellanstationer. Detta är bra pass att inleda med om du känner dig ovan. Ibland körs passen i stora styrkesalen men bygger alltid på samma princip. Instruktören går igenom övningarna och korrigerar i den mån det finns tid och behov. Passen bjuder på mycket skratt och härliga människor. Passen är enkla att anpassa utifrån din egen förmåga och eventuella skador. Passen håller medelhög till hög pulsnivå och övningarna varvas med vila.

Tabata

Passen är en mix mellan övningar i styrka och kondition som körs enligt det populära systemet 20 sekunder aktiv/10 sekunder vila. Passen har en stor variation i övningarna och ofta använder du din egen kroppsvikt som motstånd. Passen lämpar sig både för dig som är nybörjare och för dig som tränat ett tag.

Dagens pass

Ett ständigt varierat pass med funktionella rörelser som syftar till att bygga det som vi klassar som en optimal fysik. Passen hjälper dig att hitta en bra bredd i din träning. Vi tränar vår syreupptagningsförmåga genom övningar med hög intensitet, vår muskeluppbyggnad genom övningar med motstånd och hela tiden vår förmåga att hantera vår egen kropp. Eftersom det är ett pass med stor bredd har vi även valt att inrikta vissa av passen:

Dagens pass – grund

Ett bra pass att inleda med där övningarna är lite enklare och instruktörens genomgångar av momenten är grundligare.

Dagens pass – RX

Ett mer avancerat pass för dig som tränat hos oss ett tag.

Dagens pass – skivstång

Ett pass med fokus på styrka och teknik för dig som vill lära dig att behärska skivstångsövningar och bli starkare.

Dagens pass – team

Som ett ”vanligt” Dagens pass som körs i team eller i lag.

Yogabalance

Ett pass med fokus på rörlighet med flera olika inslag från yogan. Stretching, andningsövningar och avslappning som blir en god investering i en stund bara för dig.

Boxercise

Ett boxpass med mitsar och handskar, glädje och puls. Vissa av våra medlemmar kallar det för ”parterapi”…

Zumba step

Danspass med populära Zumbarörelser taget till nästa nivå av step.

Bollcore

Ett pass med pilatesboll där fokus ligger på att stärka din bålmuskulatur.